Saturday, January 21, 2012

Set Asas Pengurusan Uri

Set Asas Pengurusan Uri Grandma Secret keluaran Bumiputera ini di datangkan khas untuk ibu2 yang bakal melahirkan. Terutamanya untuk 'first-timer' parents yang masih belum ada sebarang pengalaman menguruskan uri selepas ibu bersalin. Mudah dan sempurna.


Uri/tembuni adalah sebahagian dari ibu dan bayi semasa didalam kandungan. Jadi ia haruslah disempurnakan dengan sebaiknya. Dengan adanya set ini, tidak perlu lagi 'last minute' mencari bahan2 untuk menanam uri. Seperti mana penyediaan sambutan bayi sebelum dilahirkan, set asas pengurusan uri juga 'wajib' ada dalam list persiapan menyambut bayi.

Satu Set Asas Pengurusan Uri ini mengandungi:-
-Periuk Tanah
-Kain Putih untuk membungkus uri
-Garam
-Asam
-Glove/saarung tangan getah

Kenapa perlu ada asam dan garam? Ia bukanlah kepercayaan khurafat atau adat orang Melayu semata tetapi asam dan garam ini diletakkan pada uri selepas dicuci supaya mempercepatkan proses penguraian uri dan menghalang dari bau yang dapat menarik perhatian haiwan. Ini kerana uri/tembuni juga adalah seperti daging. Selepas dikeluarkan dari rahim ibu, ia haruslah diuruskan segera dan ditanam supaya tidak berbau busuk. Dengan adanya Set Asas Pengurusan Uri tugas anda jadi mudah kan?

Jika berminat untuk membuat tempahan, boleh lah order dari Kasih Bonda Collections dengan menghubungi/SMS no ini: 0149786771. Harga 1set hanya RM33.
Terima Kasih.

1 comment:

  1. Tempah kat sini je boleh? Nak 1 set pengurusan uri..harga inc pos ke tak?

    ReplyDelete